close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השתלת עצם

מערכת שורשיח תמוז, תשפב17/07/2022

השתלת עצם נחשב לבין הטיפולים הוותיקים והפופולריים כיום בישראל

תגיות:
צילום: freepik

ברפואת השיניים קיימים לא מעט סוגים שונים של טיפולים, כאשר השתלת עצם נחשב לבין הטיפולים הוותיקים והפופולריים כיום בישראל. הליך זה אשר נחשב להליך די כירורגי נעשה ב2 שיטות נפוצות, כאשר בראשונה נעשה חיבור דרך חשיפה של החניכיים ובהליך השני נעשית השתלת העצם דרך הלסת. לשני סוגי ההשתלות הללו קיימים מאפיינים שונים, סטנדרטים ודרישות גם עבור המטופלים אשר עוברים אותם וגם עבור הרופאים. כך או כך הליכים רפואיים אלו נעשים בישראל כעל מעל למאה מטופלים בשנה, הינם נחשבים לאמינים אך עלולים לקחת לא מעט זמן החלמה. עם זאת יעילותם גם בטווח הקצר והארוך, משתלמת על זמן

צילום: freepik
ההמתנה והחלמה.

השתלת עצם-הרמת סינוס סגורה
סוג השתלה זה מתבצע במקרים בהם קיימת עצם בגובה של יותר מ7 מילימטר מתחת לרצת הסינוס, ובמקרה שכזה נדרשת הרדמה מקומית והפשלה של החניכיים המקומיות וחשיפה של עצם הלסת. לאחר מכן מתבצע קידוש בעצם הלסת המעניק עומק המאפשר הרמה של הרירית העוטפת את דופן הסינוס ומבצעים פתח, דרכו ניתן למלא את החלל בתחליף העצם. תחליפי העצם הקיימים נעים בין תחליף אנושי/קרמי או תחליף מחיה, כאשר זמן ההמתנה יכול לנוע בין כארבעה חודשים ועד חצי שנה ועלול להתלוות עם מספר גדול של מגבלות.

השתלת עצם-הרמת סינוס פתוחה
מקרים של הרמת סינוס מתבצעת על מנת להרים את הרירית העוטפת את הסינוס מבפנים, עד לגובה של 20 מ''מ ובעזרת חלון הנעשה בחלל הסינוס המקסילרי נעשית הרמה זו ובכך נוצר פתח של בין 2 עד 5 סמ''ק. נפח זה מתמלא בתחליף של עצם וגם תפרים אשר אמורים להיות מוסרים תוך עשרה ימים, בחלק מהמקרים גם להתלוות כדורי משככי כאבים ועוד תחליפים שונים. מקרים הדורשים השתלת עצם עלולים להתבצע דרך דלקת חניכיים חמורה, מכה חזקה וקריטית באזור עצם השן ואפילו לעששת מתקדמת אשר עלולה לכרסם בעצם הלסם. עם זאת גם מקרים של עקירת שן עלולים להאיץ ספיגה של עצם הלסת ולגרום גם כן לצורך בהשתלת עצם, בעיקר כאשר מועד העקירה מתרחק ממועד השתלת השן.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה